德甲人工性價比:拜仁大水魚(吹咩?),多蒙特都只係OK,最叻係……?| 李聲揚

上篇英超人工性價比,都算係受歡迎。最重要係個圖。人工買到成功就固然,美斯唔使出糧咩。但上次個圖都大約見到,有一個OK強的線性關係。同埋解咗比你知,唔係 「正比例」,所以計咩平均一分使幾錢,係錯嘅。再講一次, 「正比例」係線性關係嘅特例。所有「正比例」都係線性關係,但唔係所有線性關係都係「正比例」,明冇?

咁既然大家有咗個基本認識,我個model又喺埋度,就梗係應用落去其他聯賽,呃多幾篇文啦(話你知,好多出學術論文嘅都係咁上下)。

寫得英超,當然寫埋西甲德甲意甲。法甲應該唔會。但反而日聯可能會寫。如果有可靠數據可能我會寫中超,甚至港超,你有嘅不妨比我。當然中超啲人工係咪可信又另一問題。

英超後,其實我寫德甲,唔係更受歡迎(香港啦下)嘅西甲。因為寫呢篇文時德甲煞咗科,西甲未(意甲都未)。放心,忍下,寫完德甲會有西甲意甲。

同英超篇文一樣,我在圖上面係用Three Letter Code。但英超隊你可能識晒,德甲未必,所以送埋個聯賽榜比你參考,亦知道邊隊打邊隊。

以下係德甲各隊嘅球員平均人工,年薪,百萬美金,呢個網站應該可靠,我都double check過下。

再講一次,百萬美金計,年薪,同埋係隊內平均。唔係拜仁咁多個夾埋先一年836萬美金,係平均每個。

呢堆數字,整做上次嘅圖出嚟,就係以下咁。相當有趣的。照舊,紅色代表使得英明(橙色都係,錯手,OK?),綠色嘅不過不失,藍色嘅係水魚。

又係看圖作文時間,應該睇到以下嘅東西:

1. 都仲係人工越高,分數越高,但關係唔太明顯!留意有個叫R²的東西,德甲只係得0.49。英超個圖講緊係0.7(上次冇放上圖,但內文有提)。呢舊嘢有點深,但大約理解為:聯賽分數有幾多(百分比)可以用人工嚟解釋。英超,人工解釋咗7成,可以話好有效率,好少水魚,又或者冇乜趣,任你點解釋。德甲呢,唔知係刺激定啲友太9,人工只解釋咗分數嘅一半都冇。同英超分別好大。

2. 拜仁真係另一班波。你睇啲開支係第二位多蒙特嘅一個開咁滯。亦係人工包尾嗰隊嘅20倍咁滯。咁分數梗係唔會係多蒙特一個開,或者包尾嗰隊20倍啦。所以其實睇完個人工數字都估到拜仁一定係藍色圈,水魚。

3. 所以你話德甲好平等,假嘅。英超開支最高同最低,都未夠7倍。我相信英超啲人工冇爭咁遠,原因正係因為廣播費分得比較勻,細會都可以負擔到相對地高嘅人工。

4. 多蒙特其實亦都係另一班波。在圖上你見到,開支近400萬美金。其他冇一隊過到300萬。拜仁當然係大水魚,但其實多蒙特亦只係因為有拜仁呢條大水魚,先望落好似洗得精明,陣間會再講。

5. 剩返嘅,就大混戰。所以其實德甲係三級制,拜仁,多蒙特,及其他人(英超你可以當兩級,迫悉時,同其他人)。

6. 真正洗得精明嘅,冇乜人估到,係RB萊比錫。好多球迷勁憎隊波,但就事論事,佢地唔係以本傷人,至少人工上唔係,而踢出嚟其實係outperform。

7. 兩隊商業背景濃厚嘅球會,利華古遜同狼堡,不過不失。但真係有睇德甲會發現,佢地係下半季尾段先發力。但你咪理,總之結果係對得住球迷。好奇怪不停有人覺得利華古遜係德甲之恥,實情近年佢地唔算差。

8. 洗得錢多而冇成績嘅大水魚,當然係史浩克零四。計絶對相對計都係佢地最差。人工第四,分數尾五。去到尾幾輪都仲護緊級。

9. 三隊降班嘅,都係藍圈,仲要爭好遠嗰隻。留意同英超有啲唔同。卡迪夫城係降班,但叫做降得物有所值,係咁嘅人工交咁嘅貨。但德甲唔同。史特加固然離譜,中游開支排尾三。但,紐倫堡雖然人工包尾分數又包尾,但不等於就 「恰如其份」(同卡迪夫嘅情況比下就明),正如拜仁分數第一人工第一亦不等於洗得精明。簡單嚟講,紐倫堡值得包尾,但唔應該咁低分。

10. 最後都係講返拜仁。你睇到真係大水魚嚟的,係冠軍,但人工不成比例地高—亦都解釋到點解啲德國球員個個都去拜仁(例如呢刻傳曼城嘅利萊桑尼返德甲,基本上只有拜仁畀到佢份糧)。不過又可以解釋下。拜仁嘅目光唔止放在德甲。固然今季德甲都係好核突地去到最後一場先封王,同佢地人工不成正比。但,假想實驗就係,佢地如果只係想拎德甲,其實可能真係唔使咁高人工。不過拎到出歐洲賽就另一回事。可惜歐洲賽難做呢啲統計(因為可能要計五屆先準),你有興趣可以做。我相信在歐洲賽上,拜仁並唔算太過水魚的。但掉轉頭,咁嘅人工打德甲理應掃晒,好似哥迪奧拿年代咁三月捧德甲先係應份,而家明顯係underperform。

好,part 2。梗係唔係完全照英超篇文再玩啦。我冇咁衰。

頭先講過,多蒙特同其他隊比都係另一班,拜仁就更加再高一班。咁聰明嘅小朋友梗係諗下,如果冇咗呢兩隊,又會點?係幾有趣的。

順手講埋,既然話英超兩個組別,迫悉匙同其他,咁拎走迫悉匙係點?答案係,原來啲水魚同精明名單冇乜變的。依然係狼隊屈福特精明,修咸頓富咸赫德士菲水魚。冇分別。所以唔寫(唯一分別係個R² 細咗好多,0.7變到0.37,證明下面啲友係亂咁嚟的,大會就冇死錯人)。

講返德甲,拎走咗拜仁後,德甲ex拜仁,17隊,係咁嘅情況:

唔講太多,但即時見到幾樣嘢。首先,拜仁缺席下,多蒙特仲係精明,但唔算好明顯。反而RB萊比錫依然係咁精。利華古遜狼堡繼續係恰如其份,史浩克史特加等等依然係倒錢落海。同埋最後留意,個R² 不過係0.49變到0.44。你可以比較下,其實有冇拜仁,張圖嘅形狀唔係變得好多。

咁嚟多張,如果冇埋多蒙特又點呀?就勁咯。留意我用嘅比例刻度都一樣,但個圖幾明顯唔同咗。

大方向,其實冇乜點變,水魚精明恰如其份都係嗰堆。唯一值得講,係個R²大跌。同英超一樣,再一次證明,大會固然以本傷人做水魚(特別係拜仁呢個畸屎),但,啲細會出糧,都真係亂9咁嚟,有好大改善空間。想搵食,教波或做數據分析員嘅,就梗係搵呢啲會。

下篇講西甲,預告定。又同德甲英超唔多同。等意甲踢完就寫埋意甲。

您可能也會喜歡…