金融時報文:德國真正死因剖析,巴西西班牙比利時暫時發揮最好|李聲揚

前言:本文原本只在我Facebook Page 寫,體嘢高生叫我可以放medium。雖然其會花多我少少時間,但其實之前我都有咁諗,畢竟放呢度會流傳得耐啲。兩個顧忌。第一係呢期我FB Page啲文都係外文翻譯消化加感想多,好似唔夠原創性,而之前只有原創嘅我先放呢度。但問過讀者普遍認為我啲譯文其實都唔係 「咁譯」,原創成份好重。第二其實都係同一個問題,例如FT嘅文其實科水訂戶先睇到,我係,但大把人唔係。咁譯篇文當然唔係問題(況且都話唔係咁「咁譯」),但圖呢?以後嘅做法就係盡量唔copy啲圖除非必要(但呢篇就必要)。copy必定講明。當然呢個唔係免死金牌,有事就去鬧高生啦。

以後應會多啲文放medium,譯文照放(其實之前講藝術品易偷難放嗰篇都係譯文啫)。係會花多我啲時間,但長遠嚟講應會流傳廣啲,更加 「傳世」。

(FT原文,當然要科水訂先睇到。我有,但好多人冇嘛)

繼續,FT用數據講暫時咩情況,邊隊最對辦。咁當然少不免要講德國做乜出事。留意Simon Kuper本身已經用冇咁「Stat」嘅角度寫咗次德國,驕傲自滿,熱情不再,呢啲比較入屋嘅分析。而其實Simon Kuper都寫好多數字嘢,就算唔係數據派都一定唔係反數據,因為個世界就係咁。鍾意矯情造作我對眼就係證據嘅就睇波事春秋啲膠文啦。



講返,其實講德國,呢篇講嘅,同我講嘅都唔差太遠。因為大家都係睇嗰啲數,大家都係嗰場波,雖然有啲香港人係平行時空唔知睇咩台嘅。其實就算唔熟足球嘅,有睇呢幾場,都發現德國控球時間好長,亦唔係冇攻勢,射門亦好多。但做乜咁少入波?(防守差就另一個課題)。

答案,正係xg,Expected Goal.多年前睇李照興寫書,講話Air Supply係一個底線 — 你同啲咩真係「音樂發燒友」講你鍾意Air Supply,係畀人鄙視的。同樣地,原教旨派守舊派磨墨派等等反Stat嘅,你講控球傳球還可(因為佢哋都識嘛),但一講到xg,就好多人同你反面了!亦係xg決定你係古老石山原始人(或者真正有熱情嘅足球狂熱者,佢哋話),定係一個受過教育嘅中產知識份子(或曰唔睇場波對住維基寫文嘅人,佢哋話我)。

xg,槪念唔太難。小禁區起腳以往見到有五成機會入,咁嗰腳xg就係0.5,你全場有兩腳就係xg 1 。即係應該入一球。咁當然可能係兩球入晒,或者一球都冇。等於擲公字啫,基本常識。呢啲都唔知就真係返屋企磨墨講熱血算了。同樣地,可能三十碼狂抽xg係0.3。畀你擺定三十碼罰球射又高啲,係0.4。之類。咁當然又係嗰句,冇系統完美。射門幾多控球多應該係客觀的,個個都係數到咁多。但xg,人人計法不同。例如你三十碼罰球,對面果個係卡里奧斯(即係咁講)定保方先?唔會計。你小禁區頭槌,有冇人壓住?多數系統會計唔同。但我禁區邊起腳,慣用腳同唔慣用,你又分唔分?唔知。另外,冇起腳嘅就乜都唔計。例如墨西哥對德國嗰啲,三打一但佢傳咗出界,就唔會計入去。有人話如果傳到呢?咁你傳到兼起咗腳先計。因為你冇起腳係真係正常唔會入波嘛

但,同擲銀仔一樣,xg呢啲嘢,長線當然幾準,正如你掟一萬次應該係公一半字一半咁。但你掟十次就可能真係十次都公。



你話唔信stat?以前啲波有激情?發唔發現其實而家所有隊都係passing game,中短矩離傳波。你再唔見以前嘅長傳急攻高Q大棍。唔係而家啲前鋒細粒咗(當然因為呢種戰術沒落,高佬開始冇乜優勢,另一樣嘢),而係有數字睇就知唔work.同樣地,而家嘅球隊比以前嘅少咗好多遠射。正係Simon Kuper本書所講,遠射係有型,球員記得一世,球迷都記得 — 但之前三十幾球唔入。係冇效率嘅。你見曼城巴塞皇馬拜仁之類(其實,即係多數頂級球會),係少遠射的。同樣道理亦係,而家多咗好多人開短角球,唔係一棍斬入去。

FT的圖:德國好多射門,但質素係極低的

個圖比較咗德國同其他隊。德國射門次數係極多,但xg低。更大劑嘅係,佢哋嘅總xg其實都唔算好低(因為射門真係極多),但係由好多好低xg嘅加埋一齊。咁我冇證據在手,但相信同樣係1 xg,兩球半單刀,係好過三十球三十碼抽射嘅。你睇德國,甚至連0.5嘅xg都冇做過。西班牙比利時英格蘭都有。德國好多射門都係心急,遠射,人群中照射,或者角度差都夾硬嚟。矛頭當然直指中鋒添姆雲拿。

FT嘅圖:德國啲射門質素極低,同突尼西亞摩洛哥差不多(但其實好過墨西哥)

唔止,德國其實xg都唔少,一時搵唔到數,但,佢地xg總共有5以上,但只係入得兩球波。睇返德國嘅射門質素,係同突尼西亞摩洛哥差不多(但其實,好過墨西哥)。



結論,德國射門多,但中龍少。中到龍嘅都在啲差嘅位起腳射。而就算射到嘅,入波都同應有嘅xg(已經計及佢哋射門嘅位差)仲要低。邊個負責?都係我篇文講,由路維到球員,人人有責。啲友亂咁射,當然係教練有責任。做唔到高質嘅埋門,你可以怪進攻中場(奧斯爾)畀嘅波唔夠靚,最好下下比到去單刀畀你射。但觀乎奧斯爾造到咁多波,全部變晒低質射門,接應嗰啲居然唔分返一半責任?傳個位差,搵支槍迫住你要射?


FT嘅圖:計及對手質素,真係勁嘅係巴西西班牙。

文章下半截,提到xg其實偏袒咗對弱隊嘅隊,你對住巴拿馬梗係下下入到禁區射,英格蘭大炒巴拿馬六一,唔及哥倫比亞數波蘭三蛋咁勁。所以佢計埋得勝機會(正係用Elo rating)。計及呢啲因素,德國製造嘅機會,其實冇想像中咁多(應該話,多係應份嘅)。英格蘭其實都唔見得好好多。反而巴西西班牙先係勁抽。比利時都強

中間再講防守,其實之前有文講過,唔講太多。最少畀人製造到機會嘅,法國烏拉圭。德國呢?其實又冇你想像中咁多。所以都係有啲黑仔

FT嘅圖:如果計及製造機會同埋比對手埋門嘅機會,西班牙比利時巴西在前列。英格蘭都不錯。但其實德國都不錯,都真係因為埋門質素太差

講到尾,計及創造機會嘅能力,同人地起腳嘅機會,最堅都係巴西,比利時,西班牙。英格蘭都OK。最奇怪係,其實德國都在前列。



所以德國嘅問題又未必係想像中咁大。其實機會做到,防守冇你想像中咁差。但起腳嘅位置好差。咁再諗多次,真係進攻中場嘅錯?定起腳嘅多啲責任?畀個位你,唔靚,咁你仲夾硬射?又怪進攻中場?

當然,我始終覺得德國都係欠啲運。但有睇三場波嘅,亦不能否認以佢哋嘅表現,特別係第三場,就真係不值得出線的。

您可能也會喜歡…